W każdej firmie znajdują się dokumenty, dyski czy inne nośniki danych, których nie możemy tak po prostu wyrzucić do kosza. Umieszczone na nich drażliwe dane musimy utylizować we właściwy sposób. Ponieważ wszyscy przedsiębiorcy zobowiązani są przechowywać dokumentację firmową przez określony czas warto nie tylko wiedzieć jak długo powinniśmy to robić ale również jak zutylizować po wymaganym czasie. Dokumenty podatkowe czy dokumentację zusowską trzeba gromadzić przez okres minimum 5 lat.
brakowanie dokumentów warszawa
Z kolei dokumentację kadrową, aż 50 lat. Po przeprowadzeniu selekcji, czyli w tedy gdy już mamy pewność jakie dokumenty możemy zniszczyć wypada zastanowić się czy jesteśmy w stanie samodzielnie odpowiednio zutylizować dokumenty. Z reguły prócz dokumentów w formie papierowej są także dyski bądź inne nośniki danych np.: płyty, pen drajwy, jakich samodzielnie usunąć nie będziemy w stanie. W takiej sytuacji najodpowiedniej skorzystać z firmy zewnętrznej, która specjalizuje się w profesjonalnym niszczeniu dokumentów.