Skuteczna reklama interaktywna – czy jest możliwa?

Jak inaczej namówić do usługi lub towaru aniżeli przekonując potencjalnego kontrahenta, że to, co oferujemy jest dedykowane naturalnie dla niego? Pokazać mu to bezsprzecznie na przykładzie oraz pozwolić mu samodzielne decydować.

reklama interaktywna Kraków    

Czym jest reklama interaktywna?
Reklama interaktywna czyli Interactive Digital Signage to rodzaj reklamy, w jakiej nadawca nie jedynie przekonuje odbiorcę do jakiegoś zachowania, ale też pozwala odbiorcy ten przekaz kreować. Takiego typu reklamy są wiarygodną nowością, właśnie dlatego, że poprzednio nie do końca można było je w ogóle zrealizować, z uwagi na technikę. Dzisiaj reklamą interaktywną równie poprawnie można nazwać parę odcinków reklamowego serialu, w którym widz, może głosować na temat losów śmiałków, ale reklamą interaktywną będzie również ścisła interakcja czyli możliwość decydowania w czasie rzeczywistym i uzależnienie od wyboru pojedynczego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interakcyjnych
Wybór bardzo dobrych kampanii interaktywnych jest naturalnie kwestią gusty, tym niemniej na uwagę wśród tego rodzaju reklam na pewno zasługują:
•    Akcja MONTErzy – interaktywna reklama znanych deserów, w jakiej chodziło o to, żeby odbiorca w stanie samodzielnie zaprojektować swój własny smak deseru, integrując poszczególne jego składniki
•    Kampnia Dziki Sad – zrealizowana przez grupę Żywiec kampania traktująca napoju powstałego z połączenia cydru i piwa. Na profilu marki na Facebooku, odbiorcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Rezultat interakcja tej piwnej marki była przez kilka tygodni perfekcyjną na facebook, jeżeli idzie o marki piwne
•    Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety drukowana była reklama z szyfrem pobieranym na smartfon, po jego zeskanowaniu i ulokowaniu telefonu na gazecie, można było ujrzeć poszczególne przymiotniki samochodu, jak park assist lub kontrolę zbliżania się do przeszkody.
Żeby reklama interaktywna była efektywna musi nie jedynie wiązać mentalnie klienta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą i nie musi kojarzyć się z realnym zyskiem. W wypadku takich reklam, chodzi o to, aby kontrahent, jaki już się zaangażował, później dokonał takiego wyboru, który odpowiednio mu się kojarzy. W jednym z powyższych przypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, bowiem uprzednio angażował się na facebooku oraz dla niego wybór tej, a nie innej marki jest ewidentny. Cechą specyficzną reklam interaktywnych jest zwykle ich cena. Taka reklama to jakkolwiek nie pojedyncza kreacja na witrynę internetową czy banner, lecz cały szereg narzędzi, jakie umożliwią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, aby podjął interakcję oraz umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, żeby był on godziwy technicznie oraz banalny.